Imię i nazwisko:
Adres email:

Poleć treść:


Czy potrzebujemy szablonów?

Piotr Maczuga, 09 Listopad 10 Dodaj komentarz Wyślij Drukuj

Kiedy w ramach projektu How to webcast poprosiliśmy, aby Roger Courville wystąpił dla nas w krótkim webcaście, przekazaliśmy mu szablon prezentacji, spójny z szatą graficzną projektu. Jakie było nasze zdziwienie, gdy okazało się, że Roger zachował jedynie slajd tytułowy. Nie chciał aby łączono go z naszym projektem?, A może zbyt słabo zna Power Point?

Nic z tych rzeczy. Roger po prostu jest wrogiem jakichkolwiek szablonów. Postanowiłem zastanowić się nad tym przez chwilę i muszę przyznać, że w takim podejściu widzę wiele plusów.

Przede wszystkim szablon jest czymś z definicji ustalonym i przygotowanym, a więc przewidywalnym. Nawet bardzo atrakcyjny format, aby był szablonem, musi posiadać stale powtarzane treści, a więc staje się coraz nudniejszy w odbiorze wraz z każdym kolejnym slajdem. Gdy go nie ma, autor musi „walczyć” o uwagę odbiorcy treścią merytoryczną, a nie formą. Dostaje dużo większą możliwość angażowania uczestników webcastu, ale też musi umieć z niej skorzystać.

Z drugiej strony, szablon daje poczucie pewnego ułożenia i organizacji. Pozwala utrzymać jednakowy styl na wszystkich slajdach i może graficznie identyfikować autora. Jednak czy o to właśnie nam chodzi? Wydaje mi się, że nie.

Tworząc metodykę szkoleń webcast, zauważyliśmy jak wielkie znaczenie ma nie tylko tempo prezentacji, ale również mieszanie w niej różnych treści. Trenerzy czasem boją się zbytniego „folkloru” i świadomie rezygnują z dużej ilości grafiki na rzecz tekstu, co jest – moim zdaniem – błędem.

Rozumiem stanowisko organizatorów webcastów czy szkoleń tradycyjnych (sam nim byłem w przypadku wspomnianej na początku konferencji). Stawiane są przed nami pewne wymogi formalne, a dodatkowo jeśli webcast będzie emitowany na żądanie, to dobrze byłoby, aby identyfikacją graficzną pracował na swoich autorów.

Sprawy nie rozstrzygam, bo pewnie każdy trener ma trochę inne stanowisko, jednak bardzo zachęcam do eksperymentowania i porzucania sztywnych form.

Aktualna ocena

0

Oceń
Podziel się
KOMENTARZE
Aktualnie brak komentarzy. Bądź pierwszy, wyraź swoją opinię

DODAJ KOMENTARZ
Zaloguj się albo Dodaj komentarz jako gość.

Dodaj komentarz:



ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

Poznaliśmy laureatów I edycji ogólnopolskiego Konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 19 Lipiec 2021

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej