Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Jarosław Pytlak, 22 Grudzień 17, komentarze (0)

Nauka programowania w szkole? Owszem, ale...

Zaiste, głęboka jest wiara w skuteczność masowej edukacji.

Stanowi ona pamiątkę dawnych, dobrych czasów, kiedy to, co wykładano w całym kraju z ambony, a w późniejszych latach zza szkolnej katedry, wprost przekładało się na światopogląd i zasób wiedzy przeciętnego zjadacza chleba. Jest też owa wiara wyrazem słusznego przekonania, że jeśli współczesny młody człowiek spędza w placówce oświatowej kilkadziesiąt godzin tygodniowo, to nawet w epoce internetu jakaś część tego, co mu się tam zaserwuje, nieuchronnie pozostanie w jego głowie. Dlatego niemal każde państwo, bez względu na ustrój, niezmiennie dba o właściwy dobór treści nauczania. Przy czym słowo „właściwy” jest tutaj kluczowe – z politycznego i światopoglądowego punktu widzenia.
 

Ocena

0

Jarosław Bloch, 14 Listopad 17, komentarze (0)

Ogarnąć całość, czyli słów kilka o przyszłości

Zmiany w oświacie wywołały jeden pozytywny skutek. O oświacie się rozmawia. Nareszcie. Inna sprawa co z tych rozmów wynika. Na razie środowisko oświatowe jawi się jako wielka, skłócona rodzina, w której ze spadku po dziadziusiu każdy chce wyrwać jak największy ochłap. Jest duża grupa niezadowolonych, ale są też pogodzeni z nową rzeczywistością. Jedni cieszą się, że coś zyskali, inni że mają pracę, jeszcze inni, że za dwa lata sytuacja zacznie się normować. Są też cieszący się, że ich szkoła w ogóle przetrwała. Nawet niektóre samorządy są zadowolone, że udało im się zamknąć jakąś szkołę, której nie wypadało zamknąć wcześniej. Tak to już jest. Ludzie szukają pozytywów i starają się urządzić w nowej rzeczywistości. O czymś zapomniałem? No tak… Jest jeszcze ten nieszczęsny dodatek do tej całej edukacji – uczeń. Bo tym, że w cyfrowej rzeczywistości XXI wieku, przenosi się go do sztywnych XX wiecznych ram niewielu się przejmuje, choć każdy ma na ustach jego dobro.
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 09 Listopad 17, komentarze (0)

Strategia wdrażania zmian

To nie technologia zmienia szkołę. To wiemy, choć nie wszyscy. Nie zmienią jej też atrakcyjne aplikacje, programy komputerowe, puste deklaracje o wyjątkowości szkoły, ani też wymyślne akcje promocyjno - marketingowe. Wpływu na to nie mają ani liczby tabletów w klasie, piękne pracownie komputerowe, czy tablice interaktywne. Szkołę zmieniają nauczyciele z jasną koncepcją pedagogiczną, spójną filozofią i programem oddziaływań wychowawczych. To właśnie systemowe, a nie incydentalne działania prowadzą do sukcesu.
 

Ocena

0

Olga Jurkowska, 25 Kwiecień 17, komentarze (0)

Buszujący w sieci. Nasz raport: Nauczyciele i nowoczesne praktyki edukacyjne

Zobaczyć, usłyszeć, a najlepiej kliknąć – takie oczekiwania od nauczycieli podczas lekcji mają dziś uczniowie. W dobie internetu drukowany podręcznik już nie wystarcza – papier stał się po prostu nudny. Aby przykuć uwagę dzieci i zainteresować je tematem nauczyciele na lekcjach pokazują filmy, puszczają muzykę z You Tube’a, drukują artykuły lub ściągają zdjęcia zamieszczone w sieci. W każdej takiej sytuacji mają do czynienia z prawem autorskim – choć często nie zdają sobie z tego sprawy. Brak im też świadomości tego, co im wolno a czego nie wolno robić.
 

Ocena

0

Olga Jurkowska, 30 Listopad 16, komentarze (1)

Dobra szkoła to cyfrowa szkoła - jak dostosować prawo autorskie do wymogów nowoczesnej edukacji

Aplikacje, kursy e-lerningowe, gry edukacyjne online, tablice multimedialne, drukarki 3D – rozwój technologii dał nauczycielom nowe możliwości nauczania, zmienił też oczekiwania uczniów wobec szkoły i sposób prowadzenia zajęć. Dziś uczniowie nie chcą jedynie siedzieć w ławkach, czytać z książki i pisać w zeszycie. Chcą uczestniczyć, widzieć, słyszeć, dotknąć. Jednak z przeprowadzonych dotychczas badań wynika, że barierą dla nowoczesnej edukacji jest zbyt restrykcyjne wobec nauczycieli prawo autorskie. Ponadto, różnice w przepisach w różnych krajach Unii Europejskiej wywołują niepewność, co tak naprawdę jest dozwolone, a co zakazane.
 

Ocena

0

Maciej M. Sysło, 03 Listopad 16, komentarze (0)

Zaprogramuj swoją przyszłość... z Bobrem!

Na chwilę odrywam się od głównego tematu – reformy kształcenia informatycznego w szkołach – by polecić Państwu wspaniałą inicjatywę, jaką jest konkurs informatyczny Bóbr. Napisałem „polecić Państwu”, ale przede wszystkim chciałbym, by za Państwa-Nauczycieli pośrednictwem ta inicjatywa dotarła do uczniów.
 

Ocena

0

Stanisław Czachorowski, 04 Wrzesień 16, komentarze (0)

25 lat Internetu w Polsce... i zmieniająca się szkoła

W sierpniu br. roku minęła 25 rocznica narodzin internetu w Polsce. Początku były skromne. Symbolicznie internet wiąże się z wolną Polską, III Rzeczypospolita. 25 lat to niewiele w skali czasu, ale w przecież tak wiele cywilizacyjnie. Wszystko się zmieniło. Nawet nie wiem już czy pisać „Internet” - tak jak dawniej, czy „internet” jak coraz częściej można spotkać.
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 01 Wrzesień 16, komentarze (0)

Gmina Lesznowola - innowacyjny projekt szkoły w Mysiadle

W nowoczesnej przestrzeni Zespołu Szkół Publicznych w Mysiadle zainaugurowano innowacyjny program wykorzystujący najnowsze osiągnięcia dydaktyczne i doświadczenia nauczycieli w pracy metodami projektowymi wspieranymi cyfrową technologią. Uczniowie na lekcjach z języka polskiego, matematyki, historii, fizyki, biologii, chemii, geografii, informatyki, filozofii, a także zajęciach bibliotecznych rozpoczynają realizację programu według autorskich scenariuszy w nowych modelach dydaktycznych. Projekt został w maju został zaakceptowany przez Mazowieckie Kuratorium Oświaty jako innowacja pedagogiczna i objęty opieką merytoryczną pracowników Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz zewnętrznych ekspertów.
 

Strona 1 z 18

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Uczeń z promocji? A może jednak doradztwo?

Jarosław Bloch 05 Styczeń 2018

Minister Edukacji Narodowej powołała Radę Dyrektorów Szkół Zawodowych

Redakcja portalu 05 Styczeń 2018

Emocjonalny i duchowy wymiar edukacji

Witold Kołodziejczyk 04 Styczeń 2018

O przemocy

Wojciech Wanat 03 Styczeń 2018

RPD ws. przeciwdziałania cyberprzemocy rówieśniczej

Redakcja portalu 03 Styczeń 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.paykasabozdurmaa.com/
16 Marzec 2017, 09:22

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ etaekus(Gość)
14 Marzec 2017, 04:36

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ edekoolorowuz(Gość)
14 Marzec 2017, 00:34

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ ogejigiof(Gość)
13 Marzec 2017, 21:07

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ izefapa(Gość)
13 Marzec 2017, 20:55


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej