Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Katarzyna Hall, 01 Luty 20, komentarze (0)

Nad czym pracują liderzy skutecznych zmian?

Wzrost osiągnięć uczniów w matematyce i czytaniu w ciągu dwóch lat był wyższy niż w grupie porównawczej, ogólnie i w większości szkół – mówi raport z badania efektów edukacji spersonalizowanej przeprowadzonego przez uznaną organizację badawczą RAND. Dalej w raporcie czytamy: Duża część uczniów z niższymi początkowymi osiągnięciami osiągała wyższe tempo wzrostu niż ich rówieśnicy, szczególnie w matematyce. Wzrost utrzymywał się w szkołach przez trzy lata od wdrożenia. Badanie przeprowadzone w 62 szkołach przez uznaną i niedochodową organizację współfinansowała fundacja Gates Foundation. Więcej informacji jest na stronie organizacji RAND.
 

Ocena

0

Marcin Karpiński, 12 Maj 17, komentarze (0)

Maturzyści źle przygotowani do studiów. Czyli o potrzebie reformy

Przeczytałem właśnie raport z badań analizujących poziom przygotowania maturzystów do studiów wyższych. Ciekawa to lektura, choć nieco monotonna.
 

Ocena

0

Katarzyna Hall, 18 Lipiec 16, komentarze (0)

Organom prowadzącym szkoły i dyrektorom szkół pod rozwagę

Wiemy, że w edukacji nastąpi od września 2017 roku “dobra zmiana”. Nie znamy jednak szczegółów. Nie wiemy, w jakim stopniu szkoły publiczne i niepubliczne zachowają swobodę programową i organizacyjną, na ile prosto będzie można je przekształcić na szkoły nowego rodzaju, jak znacząco trzeba będzie zmienić dotychczasowe, wypracowane lokalnie sposoby działania.
 

Ocena

0

Jerzy Lackowski, 16 Czerwiec 15, komentarze (0)

Matura ilustracją edukacji o obniżonych wymaganiach

W opublikowanym niedawno raporcie NIK z kontroli polskiego systemu egzaminów zewnętrznych, obnażającym jego wadliwe skonstruowanie i funkcjonowanie, znalazł się także fragment poświęcony bardzo niskim wymaganiom zaliczeniowym egzaminu maturalnego. Inspektorzy NIK poddali analizie trzydziestoprocentowy próg zdawalności w kontekście pełnienia przez maturę roli egzaminu wstępnego na studia. Warto przypomnieć, iż zdanie matury, czyli obecnie uzyskanie 30 procent możliwych do zdobycia punktów z każdego z trzech przedmiotów obowiązkowych, zdawanych na poziomie podstawowym (języka polskiego, języka obcego, matematyki) oraz przystąpienie do egzaminu z jednego przedmiotu na poziomie rozszerzonym, bez konieczności pokonania jakiegokolwiek progu, uprawnia absolwenta szkoły średniej do podjęcia studiów. Naturalnie szczegółowe warunki rekrutacji na poszczególne kierunki studiów na konkretnych uczelniach określają one samodzielnie. Jednak w sytuacji obecności na edukacyjnym rynku sporej grupy szkół wyższych, rekrutujących praktycznie każdego zainteresowanego podjęciem nauczania w ich murach, "trzydziestoprocentowi" maturzyści stają się studentami, chociaż w istocie są do poważnego studiowania zupełnie nieprzygotowani.
 

Ocena

0

Danuta Adamczewska-Królikowska, 13 Maj 14, komentarze (0)

"Patrzeć w przód, a nie poprawiać przeszłość" - Sir Ken Robinson

Przeszłość jednak trzeba znać, by nie okazało się, że odkrywamy dawno już odkryte, pakujemy się w podobne bagna lub, że drepczemy w kółko.
 

Ocena

0

Rafał Ryszka, 26 Czerwiec 13, komentarze (0)

Studencie - może wolontariat?

Okres studiów wydaje się idealnym, aby przy okazji teoretycznej nauki akademickiej przygotować się także praktycznie do czekającej niebawem zawodowej przyszłości. Jak wiadomo, praktyki czy staże studenckie - istotne z punktu widzenia uczelni - mają bardzo ograniczone działanie. Praktykanci to nie wolontariusze mimo tego że, podobnie jak przy wolontariacie wykonują swoją pracę bezpłatne. Staże i praktyki studenckie są zaangażowaniem obowiązkowym i jako takie nie są można ich utożsamiać z wolontariatem. A właśnie wolontariat może (i moim zdaniem powinien) uzupełnić studencką aktywność. Oczywiście na honorową pomoc i zaangażowanie nigdy nie jest za późno, ani za wcześnie a wszystko zależy oczywiście od chęci, czasu, możliwości, zainteresowań.

Ocena

0

Maciej Maciołek, 14 Maj 12, komentarze (0)

Kiedy warto opuścić uczelnię?

Tutaj słowo "studiować” nabiera zupełnie innego, prawdziwego znaczenia, którego w Polsce nigdy nie mogłabym poznać. Różnica jest taka, że w Londynie uczymy się kształtować własne opinie, a nie powielać takie, które dadzą nam zaliczenie na egzaminie - mówi Iga Czerniecka z Żagania.”

Strona 1 z 2

1 2 Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Rusza konkurs "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 10 Maj 2021

"O Tymku, niecnym Ralfie i strażniku książek" - zachęcamy do lektury!

Redakcja portalu 09 Maj 2021

Edukacja dzieci ma wysoki priorytet w polskiej rodzinie, nawet w mniej zamożnej. Wyniki raportu

Redakcja portalu 09 Czerwiec 2020

Dyrektorzy do zadań specjalnych - czy polskie szkoły poradziły sobie z wyzwaniem edukacji zdalnej?

Redakcja portalu 08 Czerwiec 2020

Program Akademii Młodego Obywatela im. Jana Karskiego - ostatni moment na zapisy

Redakcja portalu 06 Czerwiec 2020


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej