Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Marzena Żylińska, 14 Marzec 18, komentarze (0)

Czy w szkole jest miejsce na rozmowę o wartościach? Jak chronić życie?

Ponad 40 tysięcy Polaków umiera rocznie z powodu smogu. Czy w szkole powinno się o tym mówić? Czy w szkole jest miejsce na dyskusję o wartościach? Projekt „Smog zabija”, naprawdę!
 

Ocena

0

Stanisław Czachorowski, 13 Marzec 18, komentarze (0)

Empatia i odkrycie neuronów lustrzanych - w sam raz na stulecie i tydzień mózgu

Właśnie rozpoczął się Tydzień Mózgu (12-18 marca 2018 r.). A jednocześnie obchodzimy stulecie badań nad ludzkim mózgiem. Fascynująca przygoda z odkrywaniem największej tajemnicy budowy i funkcjonowania ludzkiego mózgu. I ciągle jest wiele do odkrycia. Niedawno zakończyłem czytanie kolejnej, „mózgowej” książki: „Empatia. Jak odkrycie neuronów lustrzanych zmienia nasze rozumienie ludzkiej natury” Christiana Keysersa, wydanej w Krakowie w 2017 przez Wydawnictwo Copernicus Center Press, w tłumaczeniu Łukasza Kwiatka. Jest znakomitym dopełnieniem innej książki, którą niedawno przeczytałem: „Eksperyment. Opowieść o mrocznej godzinie w dziejach medycyny” Luka Dittricha.
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 02 Marzec 18, komentarze (0)

Siła działania w kręgu własnego wpływu

Zła wiadomość jest taka, że znajdujemy się w środku kryzysu o niespotykanych rozmiarach i o globalnym znaczeniu. Martha Nussbaum, jedna z najbardziej cenionych na świecie filozofów polityki i prawa przekonuje, że nie chodzi tutaj o kryzys finansowy, ale o światowy kryzys edukacji. W pogoni za zyskiem, zapominamy o rozwijaniu samodzielnego, krytycznego i współodpowiedzialnego społeczeństwa. Zaniedbując edukację humanistyczną i artystyczną, zabijamy  jednocześnie wyobraźnię, koncentrując się głównie na „praktycznych” przedmiotach. Edukacja sprowadzana jest najczęściej do zestawu instrukcji, odnoszących się jedynie do szybkich efektów i korzyści krótkoterminowych - zaliczyć sprawdzian, przygotować się do testów, zdać kolejny egzamin, wypaść dobrze w rankingach i międzynarodowych badaniach.
 

Ocena

0

Stanisław Czachorowski, 21 Luty 18, komentarze (0)

Czy wiedza z Wikipedii jest wiarygodna?

W ostatnich latach sporo energii poświęcam na zajęciach ze studentami na rozważania czym jest nauka i czym jest metoda naukowa, jak powstaje wiedza. Ostatnio w jednej z prac zaliczeniowych znalazłem takie zdanie, które mnie sprowokowało do dłuższej wypowiedzi: „eseje zawierały definicję (….) w oparciu o artykuł z Wikipedii – to nie jest źródło wiarygodnej wiedzy, jest to strona, którą każdy z nas bez problemu może edytować w swoim domu!”
 

Ocena

0

Jarosław Pytlak, 14 Luty 18, komentarze (0)

Szamani w szkołach pilnie potrzebni!

Nigdy dotąd nie miałem tyle kłopotu z przygotowaniem kolejnego felietonu, co tym razem. Siedziałem nad pustą kartką papieru przez kilka wieczorów, bezskutecznie oczekując natchnienia….
 

Ocena

0

Jarosław Bloch, 05 Styczeń 18, komentarze (0)

Uczeń z promocji? A może jednak doradztwo?

Co w szkole powinien robić uczeń? Oczywiście się uczyć. A co powinien robić nauczyciel? Jak najbardziej efektywnie uczyć ucznia. Niby wszystko jasne, ale czy na pewno? To dlaczego mam dziwne wrażenie, że coraz częściej uczeń przypomina sprzedawcę marzeń a nauczyciel specjalistę od reklamy i marketingu? Tak wiem, żyjemy w rynkowej rzeczywistości, nauka także stała się produktem. Jednak w handlu coraz częściej razi nas to, że reklama nie zawsze przedstawia stan faktyczny, a czasami wręcz oszukuje i ma jedynie na celu zmusić klienta by kupił nasz towar, zamiast towaru konkurencji. W promocjach szkolnych jest chyba podobnie…
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 04 Styczeń 18, komentarze (0)

Emocjonalny i duchowy wymiar edukacji

To oczywiste, że ważnym zadaniem szkoły jest harmonijny rozwój uczniów. Ale najczęściej jedynie na poziomie deklaracji. Tymczasem praktyka jest zupełnie inna. Skupiamy się na obszarze intelektualnym, fizycznym, a zaniedbujemy sferą rozwoju emocjonalnego uczniów i całkowicie ignorujemy duchowy aspekt wzrastania. Nie rozumiemy, nie doceniamy, a może nie chcemy przyznać, że duchowość jest ważnym elementem ich życia. A przecież bez zachowania równowagi między wszystkimi obszarami funkcjonowania człowieka, nie jest możliwy integralny rozwój.
 

Ocena

0

Wojciech Wanat, 03 Styczeń 18, komentarze (0)

O przemocy

Planujemy z Rudą Koleżanką aktywność, edukacyjną aktywność na temat przemocy. I w pewnym momencie wyszło mi, że jest pewien obszar, w którym czuję się zupełnie bezradny. Ten obszar to przemoc w szkole.
 

Strona 1 z 36

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Twój sukces może zainspirować innych!

Redakcja portalu 20 Czerwiec 2018

Przyszli naukowcy rozpalili "płomień wiedzy"

Redakcja portalu 19 Czerwiec 2018

Funkcja technologii cyfrowych w szkolnej dydaktyce

Witold Kołodziejczyk 19 Czerwiec 2018

Bezpłatne warsztaty z edukacji medialnej i cyfrowej dla młodzieży

Redakcja portalu 15 Czerwiec 2018

Co dalej po "Dobrej zmianie"?

Jarosław Pytlak 14 Czerwiec 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej