Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Jarosław Bloch, 06 Wrzesień 18, komentarze (0)

35 litrów zmartwień

Ósmoklasista wystartował. Rok szkolny zaczęliśmy od wymiany plecaka. 25 litrów, dobre jeszcze w 6 klasie, zupełnie nie sprawdziło się w 7. Książki upychało się gniotąc je, a przy okazji gniotąc zeszyty. 35 litrów powinno wystarczyć. Przy okazji będzie plecak na harcerskie wyjazdy trekkingowe. Bo do szkoły nosi się dziś tyle kilogramów, co na trzydniową wycieczkę. Ale to nie jedyne zmartwienie rodzica u progu nowego roku szkolnego…
 

Ocena

0

Zofia Grudzińska, 24 Listopad 17, komentarze (0)

Prace domowe, czyli nadgodziny uczniów

Kiedy w niedzielny wieczór poproszono mnie o zdanie w kwestii tzw. prac domowych, czyli zadawanych dziecku do zrealizowania poza czasem zajęć szkolnych, przyszło mi do głowy pytanie: ile dzieci siedzi w tej chwili nad lekcjami? Jasne, że nie dostałam na nie odpowiedzi, ale śmiem przypuszczać, że co najmniej trzydzieści procent słuchających spojrzało na swoje skarby, zgarbione nad zeszytami. Tak, wiem, teoretycznie powinny to załatwić w dni robocze; jak radzą nauczyciele (wiem, bo sama to wielokrotnie robiłam), najlepiej po powrocie ze szkoły zjeść posiłek (pożywny, ale niezbyt ciężki), odpocząć uczciwie (pytanie, czy lepszy ruch, czy muzyka, musimy odłożyć do czasu konsultacji ze specjalistą), następnie usiąść przy biureczku i zabrać się do roboty. Odrabiamy to, co zostało dzisiaj zadane, potem powtarzamy materiał do zapowiedzianych sprawdzianów i klasówek, a potem pakujemy plecak na następny dzień i z czystym sumieniem wybiegamy na podwórko do kolegów… tylko że koledzy już śpią, bo właśnie wybija północ; w wersji bardziej realistycznej odpalamy kompa i śledzimy nocne życie na forach społecznościowych.
 

Ocena

0

Marzena Żylińska, 16 Listopad 17, komentarze (0)

Przyjąć perspektywę dziecka / ucznia

Czy łatwo jest dorosłym przyjąć perspektywę dziecka?
 

Dzieci, co oczywiste, dużo mówią o szkole. Dzisiejsza szkoła najczęściej nie jest miejscem radosnej i przyjemnej nauki, w wielu przypadkach jest wręcz zaniedbana. Abstrahując od spraw powierzchownych, jak śmierdzące toalety, rozpadające się budynki i ciasnota, istnieją tam też namacalne problemy w sferze relacji międzyludzkich. (Pamiętajmy, że te słowa odnoszą się do niemieckich szkół - mż)

 

Ocena

0

Magdalena Waleszczyńska, 07 Listopad 16, komentarze (0)

Dzieci i rodzice z marginesu reformy MEN

Rząd wcielił w życie zapowiadany przez PiS projekt 500+. Dobrze, że zwycięska partia dotrzymała swojej obietnicy, przynajmniej częściowo. Na pewno comiesięczna dotacja ze strony państwa pomaga wielu rodzinom, a pomoc tę szczególnie odczuwają rodziny wielodzietne. Ustawa nie jest doskonała i wymaga jeszcze dopracowania, ale zasadnicze działania zostały poczynione.

Ocena

0

Marzena Żylińska, 21 Październik 16, komentarze (0)

Czy zadania domowe muszą być problemem?

Wielu rodziców twierdzi, że z powodu zadań domowych popołudnia zamieniają się w codzienny koszmar. Znaczna grupa uczniów tych zadań robić nie chce. Praca nad lekcjami ciągnie się długimi godzinami, a dzieci dłużej walczą niż rzeczywiście pracują. Warto zadać sobie pytanie, dlaczego tak się bronią przed lekcjami? Czy to z nimi jest coś nie tak, czy może problemem są oferowane im zadania?
 

Ocena

0

Magdalena Waleszczyńska, 15 Październik 16, komentarze (0)

Minister Zalewska ratuje edukację domową

W ostatnich dniach, a nawet tygodniach na forach społecznościowych i nie tylko, można przeczytać wiele komentarzy rozżalonych edukatorów domowych, że oto pani mister ogranicza edukację domową. W jaki sposób? Otóż czyni to, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom właśnie tych najbardziej teraz narzekających. Dlaczego?
 

Ocena

0

Magdalena Waleszczyńska, 28 Sierpień 16, komentarze (0)

Nie potrzebna nam reforma szkolnictwa!

Każda reforma ma to do siebie, że przekształca niektóre elementy systemu, ale nie narusza jego podstawowych reguł i mechanizmów. Dlatego nasze szkolnictwo nie potrzebuje reformy, a rewolucji!
 

Ocena

0

Łukasz Srokowski, 18 Czerwiec 16, komentarze (0)

Po co i kiedy dawać uczniom prace domowe?

Na pytanie postawione w tytule, odpowiadają eksperci:
 

  • Małgorzata Taraszkiewicz - Grupa Edukacyjna 21,
  • Aleksandra Mikulska - dyrektor SP nr 8 we Wrocławiu, ekspert CEO,
  • Bernardeta Wójtowicz - nauczycielka matematyki, III LO im. Jana Kochanowskiego w Krakowie,
  • dr Łukasz Srokowski - socjolog edukacji (www.srokowski.pl),

 

Strona 1 z 5

1 2 3 4 5 Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

III edycja konkursu im. J.Kubiak "Nauczyciel - Mediator"

Redakcja portalu 18 Październik 2018

Mądrzy Cyfrowi - czas na rejestrację!

Redakcja portalu 17 Październik 2018

"Matematyka w cyfrowym świecie" - konkurs "Gazety Wyborczej" i Fundacji mBanku dla uczniów podstawówek

Redakcja portalu 16 Październik 2018

"Empatia wychodzi na dobre" - Dzień Godności w polskich szkołach pod znakiem empatii

Redakcja portalu 16 Październik 2018

Ignorancja w edukacji

Witold Kołodziejczyk 15 Październik 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej