Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Kacper Owiński, 20 Grudzień 16, komentarze (0)

Kanon lektur w gorsecie

W wielu krajach na świecie organizuje się rozmaite kampanie czytelnicze, mające na celu zachęcić dzieci i młodzież do czytania. Jak wiemy, nie jest sztuką łatwą – w dobie, kiedy konkurencję dla książki stanowi w zasadzie wszystko: laptop, PlayStation, smartfon, telewizor, a przede wszystkim wypchany po brzegi podział godzin.
 

Ocena

0

Tomasz Małkowski, 16 Kwiecień 15, komentarze (0)

Dydaktyka w świetle. Czyli kompetencje językowe gimnazjalistów

Nie tylko ich zresztą. I wcale nie o językach obcych mowa, bo te młodzi ludzie opanowują całkiem nieźle. Chodzi mi o polski "język giętki", który powie "wszystko, co pomyśli głowa". Może niekoniecznie na poziomie Słowackiego - choć mistrzów słowa posłuchać warto. Niektórzy tak robią.
 

Ocena

0

Wojciech Książek, 02 Kwiecień 15, komentarze (0)

Lektury szkolne a Konwicki i Nowakowski - cz. I

Śmierć w przeciągu niecałego roku dwóch wybitnych polskich prozaików - Tadeusza Konwickiego i Marka Nowakowskiego kieruje także ku refleksji na temat lektur szkolnych. To trudny temat, ale warto go podjąć. Tym bardziej, gdy ma się w tytule blogu pytanie: "Quo vadis... edukacjo, Polsko?".
 

Ocena

0

Katarzyna Rybicka, 28 Styczeń 14, komentarze (0)

Dozwolony użytek czy piractwo? Debata wokół kserowania podręczników szkolnych

W ostatnim czasie w mediach wraca temat legalności kserowania podręczników szkolnych. W jednej z warszawskich szkół podstawowych rodzice kupili jeden egzemplarz podręcznika i skopiowali go dla dzieci z całej klasy powołując się na dozwolony użytek w prawie autorskim. W związku z tą sytuacją wydawcy na łamach DGP straszą, że to po prostu "zorganizowany proceder piracki". Problem jest jednak większy a debata na temat dozwolonego użytku pokazuje, że zmiany w prawie autorskim dotyczące edukacji są niezbędne.

Ocena

0

Kamil Śliwowski, 13 Listopad 13, komentarze (0)

Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce - raport UNESCO

W ramach serii raportów Instytutu Technologii Informacyjnych w Edukacji UNESCO o otwartych zasobach edukacyjnych na świecie ukazała się właśnie publikacja o Polsce. Open Educational Resources in Poland: Challenges and Opportunities (PDF) to przegląd projektów i polityk instytucji publicznych. Publikacja opisuje historię epodręczników  w programie Cyfrowa Szkoła oraz informacje o oddolnych inicjatywach na rzecz otwartości jak Koalicja Otwartej Edukacji i projekty realizowane przez organizacje pozarządowe. Autorami raportu są Karolina Grodecka (Centrum e-learningu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, KOED) i Kamil Śliwowski (Centrum Cyfrowe, KOED).

Ocena

0

Maciej Maciołek, 30 Kwiecień 12, komentarze (0)

Sieć lubi wszystkich - zwłaszcza kobiety

Zastanawiamy się, myślimy, rozważamy czego może szukać w sieci płeć piękna. A czy nie jest to już policzone i posegregowane? Czy rodzimy, czy się uczymy, musimy zaglądać tam, gdzie nasza natura odnajduje wolność.

REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Uczeń z promocji? A może jednak doradztwo?

Jarosław Bloch 05 Styczeń 2018

Minister Edukacji Narodowej powołała Radę Dyrektorów Szkół Zawodowych

Redakcja portalu 05 Styczeń 2018

Emocjonalny i duchowy wymiar edukacji

Witold Kołodziejczyk 04 Styczeń 2018

O przemocy

Wojciech Wanat 03 Styczeń 2018

RPD ws. przeciwdziałania cyberprzemocy rówieśniczej

Redakcja portalu 03 Styczeń 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.paykasabozdurmaa.com/
16 Marzec 2017, 09:22

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ etaekus(Gość)
14 Marzec 2017, 04:36

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ edekoolorowuz(Gość)
14 Marzec 2017, 00:34

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ ogejigiof(Gość)
13 Marzec 2017, 21:07

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ izefapa(Gość)
13 Marzec 2017, 20:55


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej