Imię i nazwisko:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Jarosław Pytlak, 28 Marzec 18, komentarze (0)

#NIEOGLUPIAM

Bez większego rozgłosu – a szkoda! – przeszło opublikowanie przez Centralną Komisję Egzaminacyjną (CKE) „Informatora o egzaminie ósmoklasisty” wraz z całą kolekcją szczegółowych informatorów poświęconych przedmiotom egzaminacyjnym, a więc językowi polskiemu, matematyce oraz siedmiu językom obcym do wyboru. Szkoda, bo to niezwykle ważne dokumenty, stanowiące dopełnienie reformy systemu oświaty wprowadzonej przez rząd PiS.
 

Ocena

0

Ryszard Bieńkowski, 26 Luty 18, komentarze (0)

Nowa podstawa do polskiego w liceum. Oczami obywatela ze starą maturą

Oczywiście, że pamiętam swoją maturę z języka polskiego. Nie pamiętam tylko, na jaki temat pisałem pracę. Jakoś wyleciało mi to z głowy. Na pewno był to wolny temat, bo żaden z tych „konkretnych” mi nie podpasował. Pracę napisałem na tyle dobrze, że nie musiałem zdawać części ustnej, i już po fakcie dotarło do mnie, że miałem sporo szczęścia. Pytania, które losowali moi koledzy, były dość szczegółowe, a my w naszym technikum raczej ślizgaliśmy się po wierzchu – co nie jest w żaden sposób winą naszej wspaniałej (co przyznaję po latach) nauczycielki, tylko naszą własną. Byliśmy zbyt leniwi i za dużo było w nas lekkoduchostwa, żeby potraktować maturę z języka polskiego z pełną powagą. Zwłaszcza że połowa klasy nie planowała studiów, a druga połowa myślała o politechnice. No prawie cała druga połowa.
 

Ocena

0

Magdalena Waleszczyńska, 16 Październik 17, komentarze (0)

Odszkodowania za obowiązek szkolny?

Jak wysokie odszkodowanie powinni otrzymywać uczniowie za to, że przez dwanaście lat nauki nie zostali wystarczająco dobrze przygotowani do egzaminu maturalnego?
 

Ocena

0

Tomasz Tokarz, 16 Grudzień 16, komentarze (0)

Testy i rankingi

Wrzucę kij w mrowisko, ale według mnie z faktu, że polscy uczniowie rozwiązują testy lepiej niż średnia OECD wynika jedynie to, że polscy uczniowie lepiej rozwiązują testy niż średnia OECD. Nie wynika z tego wniosek, że osiągnęli wyższy poziom rozwoju intelektualnego, moralnego i emocjonalnego, że lepiej rozumieją siebie i świat, że są bardziej spójni, łatwiej im wyznaczać cele życiowe i je realizować, budować satysfakcjonujące relacje. I że wiedzą więcej a posiadane informacje potrafią przekuć na twórcze działania.
 

Ocena

0

Aleksander Lubina, 21 Sierpień 16, komentarze (0)

Dobry pomysł Ministerstwa Edukacji Narodowej. Matura z religii to bardzo dobry pomysł

Nie ma co się obrażać, kręcić nosem, negować dla samej tylko negacji. To takie nauczycielskie: ktoś ma pomysł, a nauczycielki już się jeżą, już krytykują, już są przeciw. 
 

Ocena

0

Mikołaj Herbst, 19 Sierpień 16, komentarze (0)

Porozmawiajmy serio o "Dobrej zmianie w edukacji"

Środowisko badaczy i praktyków oświatowych z obawą oczekiwało na zbliżający się termin ogłoszenia planowanych przez rząd zmian oświatowych. Wcześniejsze doświadczenie związane z podwyższeniem wieku startu szkolnego pokazało, że kierownictwo MEN poważnie traktuje wyborcze zobowiązania, i jest gotowe je realizować w takiej formie, w jakiej były one ujmowane w czasie kampanii –  nie oglądając się na koszty społeczne oraz wątpliwości ekspertów i praktyków.
 

Ocena

0

Tomasz Małkowski, 09 Sierpień 16, komentarze (0)

Czy Jane Austen chodziła do dobrej szkoły? Nie, bo test z angielskiego raczej by oblała

I nie chodzi mi wcale o test egzaminu CPE (choć konia z rzędem Anglikowi, który zda go bez kursu zdawania testów). Kłopot jest z nowymi sprawdzianami z gramatyki angielskiej dla brytyjskich 10- i 11-latków.
 

Ocena

0

Jarosław Pytlak, 15 Lipiec 16, komentarze (1)

Poglądy zbyt rzadko (w szkole) kwestionowane

Na początku wakacji miałem przyjemność wziąć udział w dorocznej konferencji pedagogicznej pod nazwą „Inspiracje”. Było to ciekawe wydarzenie, które zgromadziło w auli Biblioteki Narodowej w Warszawie z górą trzy setki pasjonatów, gotowych poświęcić sprawom edukacji pierwsze dni letniego wypoczynku. Tematem mojego wystąpienia były stereotypy rządzące polską szkołą, skutecznie utrudniające jej rozwój i unowocześnienie. Żywa reakcja publiczności i otrzymane w kuluarach podziękowania, za „wskazanie spraw, które wszyscy widzą, ale mało kto je sobie uświadamia”, utwierdziły mnie w przekonaniu, że dotykam problemu, o którym warto głośno mówić. Postanowiłem więc główne tezy swojego wystąpienia zaprezentować na blogu, z myślą o tych, którzy na konferencji nie byli, a chcieliby przyjrzeć się niewidzialnym więzom, krępującym umysły nauczycieli, rodziców i urzędników oświatowych. Zastrzegam jednak, że temat jest szerszy niż zostanie to przedstawione poniżej, to znaczy, że owych stereotypów jest znacznie więcej. O niektórych, tutaj pominiętych, pisałem już wcześniej, w drugim numerze kwartalnika „Wokół szkoły” („Szkoła w okowach stereotypów”), inne znajdą się dopiero w pełnej panoramie zagadnienia, którą mam nadzieję stworzyć w przyszłości.
 

Strona 1 z 8

1 2 3 4 5 6 7 Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Pożegnanie z bronią (kredą)

Jarosław Bloch 20 Sierpień 2018

Przejmowanie odpowiedzialności

Witold Kołodziejczyk 13 Sierpień 2018

Dlaczego edukacja jest ważna - krótka ściągawka dla polityków

Jarosław Pytlak 08 Sierpień 2018

Konstytucja dla Nauki z podpisem Prezydenta RP

Redakcja portalu 07 Sierpień 2018

Życie pisze najlepsze scenariusze. Czyli o współczesnym Johnie Keatingu

Ryszard Bieńkowski 03 Sierpień 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/
03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/
03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość
03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej