Imię:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Magdalena Waleszczyńska, 16 Październik 17, komentarze (0)

Odszkodowania za obowiązek szkolny?

Jak wysokie odszkodowanie powinni otrzymywać uczniowie za to, że przez dwanaście lat nauki nie zostali wystarczająco dobrze przygotowani do egzaminu maturalnego?
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 13 Październik 17, komentarze (0)

Niszcząca siła ego

Rywalizacja, konkurowanie, wzajemne porównywanie się to efekt sztucznego budowania w szkołach i domach ego naszych uczniów. Chęć ciągłego wyścigu, udowadnianie swojej wielkości i przekonanie o własnej niezwykłości sprawiają, że wojny, bitwy i słowne pojedynki, jak też wszechobecny hejt i mowa nienawiści, to efekt rozbuchanego ego. Jego destrukcyjna i często niszcząca siła sprawiają, że wychowujemy nieszczęśliwe, sfrustrowane, cyniczne, często też zgorzkniałe i reaktywne społeczeństwo.
 

Ocena

0

Jarek Żyliński, 11 Październik 17, komentarze (0)

Dwa słowa o odrzuceniu referendum edukacyjnego

W cieniu walki o ustawy dotyczące sądów sejm odrzucił wniosek o referendum w sprawie reformy edukacji. Podpisało się pod nim 910 tysięcy osób. Muszę szczerze powiedzieć, że mimo nieukrywanej niechęci do obecnego Ministerstwa Edukacji i jego różnych decyzji, to akurat tutaj stanąłbym okrakiem po obu stronach barykady.
 

Ocena

0

Ryszard Bieńkowski, 09 Październik 17, komentarze (0)

Koszty nie grają roli. Bo kto bogatemu zabroni mielić książki

Gdy rozpoczynałem szkołę podstawową, moi rodzice byli przeświadczeni, że posyłają mnie do 10-latki. Na wzór radziecki. Wielu innych rodziców widocznie również się tego bało, bo sporo moich rówieśników rozpoczęło naukę o rok wcześniej – by uciec przed nadchodzącymi zmianami. Nie wiem, jaka była wówczas motywacja wprowadzania nowego modelu nauczania. Może miała głębsze uzasadnienie niż to, które tak przerażało rodziców, że szkoła będzie „na wzór ruski”, a może nie miała, a była tylko przejawem jakiegoś lizusostwa jednej władzy wobec drugiej. W każdym razie po kilku latach częściowo odstąpiono od nowego modelu i moja podstawówka ostatecznie trwała „tylko” 8 lat.
 

Ocena

0

Jarosław Kordziński, 06 Październik 17, komentarze (0)

Nasza realna władza

Stan Twojego życia jest niczym innym, jak odbiciem stanu Twojego umysłu.


/W. Dyer/

Często myślimy o tym, kto lub co spowodowało, że nie udało się nam to, na czym nam szczególnie zależało. Tymczasem specjalista od zarządzania własnymi sukcesami Krzysztof Trybulski napisał swego czasu na blogu, że wszystko co dla nas ważne, w co wierzymy, jest urzeczywistniane za sprawą naszych przekonań.

 

Ocena

0

Jarosław Bloch, 05 Październik 17, komentarze (0)

Kij i marchewka

Widać już dziś, że nieprzygotowana do końca reforma wywoła organizacyjne problemy. Jeśli nie można zgasić pożaru, to trzeba odwrócić od niego uwagę. Dlatego dla uciszenia buntów czeka marchewka w postaci 500+ dla belfra, który będzie grzeczny i w najbliższych wyborach przyczyni się do zachowania status quo, bo przecież tylko w tych warunkach dostanie obiecane bonusy…
 

Ocena

0

Marzena Żylińska, 03 Październik 17, komentarze (0)

Diagnozy, testy, punkty. Jaki jest efekt stosowania testów diagnostycznych na lekcjach języka obcego?

Nauczyciele języków obcych często chcą lub muszą, zorientować się na początku roku szkolnego, jaki jest poziom językowy dzieci, które mają uczyć. Można taką diagnozę przeprowadzić na różne sposoby. Wielu nauczycieli robi zamknięte testy wielokrotnego wyboru lub takie, które zawierają zadania reproduktywne (trzeba wtedy np. wstawić w lukę formę czasu Simple Past od czasownika go). Testy te mają tę zaletę, że można je szybko sprawdzić. Poza tym mają wiele wad, których nie chcę tu omawiać, bo wyszedłby rozdział książki!
 

Ocena

0

Stanisław Czachorowski, 02 Październik 17, komentarze (0)

Czy internet spłyca myślenie?

Często można spotkać się z opiniami, że „Internet spłyca myślenie”. Ale czy jest tak naprawdę? Jaki powinien być punkt odniesienia? Być może porównujemy nie te elementy komunikacji, które należałoby. Z całą pewnością powszechny dostęp do komputerowych technologii zmienił nasz sposób komunikacji. Zastanówmy się co i jak zmienia. Pytanie, czy to dobrze czy źle, jest już znacznie trudniejsze.
 

Strona 1 z 196

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Uzależnienie od elektroniki w podstawówkach - badania NASK wśród uczniów województwa śląskiego

Redakcja portalu 17 Październik 2017

UNICEF: 264 mln dzieci nie chodzi do szkoły

Redakcja portalu 17 Październik 2017

Odszkodowania za obowiązek szkolny?

Magdalena Waleszczyńska 16 Październik 2017

Premier Beata Szydło: Reforma edukacji jest jedną z najtrudniejszych, które przygotował rząd

Redakcja portalu 16 Październik 2017

List RPD do pracowników oświaty z okazji Dnia Edukacji Narodowej

Redakcja portalu 13 Październik 2017


OSTATNIE KOMENTARZE

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.paykasabozdurmaa.com/
16 Marzec 2017, 09:22

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ etaekus(Gość)
14 Marzec 2017, 04:36

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ edekoolorowuz(Gość)
14 Marzec 2017, 00:34

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ ogejigiof(Gość)
13 Marzec 2017, 21:07

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ izefapa(Gość)
13 Marzec 2017, 20:55


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej