Imię:
Adres email:

Blogi

Ocena

0

Tomasz Tokarz, 30 Czerwiec 17, komentarze (0)

Kara szkodzi

Moim podstawowym argumentem przeciw karze jest to, że nie służy ona rozwojowi jednostki. Nie pomaga jej stać się lepszą. Jej intencją nie jest poszerzanie swiadomości odbiorcy czy przyczynianie się do lepszego rozumienia świata. Stanowi narzędzie sprawowania władzy, instrument wymuszania posłuchu, manifest dominacji. Ma zapewnić "KARność". Nieprzypadkowo słowo "kara" ma ten sam źródłosłów co "upoKARzać". Pochodzą od prasłowiańskiego "karati" czy "koriti" (stąd także korzyć się) czyli poniżać. Celem kary jest wywarcie presji na drugiej osobie - po to, by móc nad nią zapanować.
 

Ocena

0

Marzena Żylińska, 25 Czerwiec 17, komentarze (0)

Dobre dziecko to uległe i posłuszne dziecko

Uważam, że w rodzinach powinno się świętować dzień, w którym dziecko po raz pierwszy wypowiedziało słowa: ‘nie’ i ‘moje’; powinien to być powód do radości nie mniejszy niż jego pierwsze słowo i pierwszy krok. Te dwa słowa zwiastują bowiem drugie narodziny dziecka – psychiczne narodziny. Dziecko wyodrębnia się i rozpoznaje własną jaźń, stawiając w ten sposób milowy krok na drodze do pełni człowieczeństwa.


John Bradshaw

Jak często jako rodzice i nauczyciele żądamy od dzieci pełnego podporządkowania się naszej woli; jak często najwyżej premiujemy uległość i posłuszeństwo. Postępując tak, nie rozumiemy, jak bardzo ograniczamy rozwój naszych dzieci, jak radykalnie podcinamy im skrzydła.

Ocena

0

Marcin Karpiński, 20 Czerwiec 17, komentarze (0)

Chińczyki trzymają się mocno? Czyli o niebezpieczeństwach naśladowania

W poszukiwaniu cudownego lekarstwa na poprawę edukacji politycy lubią czerpać wzory z innych krajów. W Polsce w modzie jest wzdychanie do niedościgłego przykładu Finlandii. A kogo chcą naśladować w innych krajach?
 

Ocena

0

Witold Kołodziejczyk, 15 Czerwiec 17, komentarze (0)

Niechciany scenariusz dla polskiej edukacji

Mam wrażenie, że to co najgorsze w naszej edukacji, już się stało. Na długie lata może zostać zablokowana  poważna debata o potrzebie rzeczywistej transformacji szkoły. Proponowana reforma systemu i zmiany programowe uruchomiły dyskusję, jakiej dawno nie było w polskiej oświacie. Debata zdominowana przez jej przeciwników, koncentrowała się na przekonywaniu, że kondycja polskiej szkoły jest dobra i nie potrzebuje ona żadnych zmian, a już na pewno tych projektowanych przez rząd. Głos tych, którzy uważają inaczej, nie był już tak silny.

 

Ocena

0

Jarek Żyliński, 12 Czerwiec 17, komentarze (0)

Dojrzałość szkolna

Rodzice dzieci w wieku 5-7 lat zaczynają się zastanawiać, czy ich dzieci są gotowe na szkołę. Przyszedł moment, kiedy termin „dojrzałość szkolna” jest odmieniany na różne sposoby, a tak naprawdę nie zawsze jest jasność co do tego czym owa dojrzałość jest.
 

Ocena

0

Wojciech Książek, 05 Czerwiec 17, komentarze (0)

Powoli zbliża się ostatni dzwonek... w szkole

Przed nami ostatnie tygodnie roku szkolnego 2016/2017. Roku przede wszystkim oczekiwania na zapowiadane zmiany, ale też dużej pracy organizacyjnej, prawnej.
 

Ocena

0

Jarosław Pytlak, 15 Maj 17, komentarze (0)

Szkoła bez ocen?

Mój szanowny kolega, Iwo Wroński, dyrektor Zespołu Szkół STO im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, opowiedział niedawno historię, której istotę przytoczę tutaj z pamięci. Otóż swego czasu miał uczennicę, która po ukończeniu z sukcesem pierwszej klasy liceum postanowiła przejść na… nauczanie domowe. Swojej decyzji nie motywowała bynajmniej niezadowoleniem ze szkoły, a wręcz przeciwnie, otwarciem jej oczu w liceum na bezkres możliwości, jakie przynosi życie. Doszła jednak do wniosku, że na realizację programu nauczania poza szkołą wystarczą trzy godziny samodzielnej pracy dziennie, a zaoszczędzony czas będzie mogła poświęcić na rzeczy naprawdę (dla niej) ważne – własny rozwój w różnych dziecinach, działalność społeczną, wolontariat etc.
 

Ocena

0

Jarek Żyliński, 14 Maj 17, komentarze (0)

Edukacja pod lupą: Motywacja strachu

To co moim zdaniem jest największą zmorą „systemowej” edukacji w Polsce to bardzo częste opieranie dziecięcej motywacji do nauki na strachu. Strach jest faktycznie bardzo skuteczną metodą, ze strachu zrobimy wiele. Problem polega na tym, że strach nie wywoła w nas pozytywnej relacji z daną czynnością.
 

Strona 1 z 194

1 2 3 4 5 6 7 ... Następna >>
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

"Habilitacja. Diagnoza, procedury, etyka i postulaty" - najnowsza monografia naukowa autorstwa prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego

Redakcja portalu 24 Lipiec 2017

Kara szkodzi

Tomasz Tokarz 30 Czerwiec 2017

Dobre dziecko to uległe i posłuszne dziecko

Marzena Żylińska 25 Czerwiec 2017

Chińczyki trzymają się mocno? Czyli o niebezpieczeństwach naśladowania

Marcin Karpiński 20 Czerwiec 2017

Niechciany scenariusz dla polskiej edukacji

Witold Kołodziejczyk 15 Czerwiec 2017


OSTATNIE KOMENTARZE

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.paykasabozdurmaa.com/
16 Marzec 2017, 09:22

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ etaekus(Gość)
14 Marzec 2017, 04:36

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ edekoolorowuz(Gość)
14 Marzec 2017, 00:34

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ ogejigiof(Gość)
13 Marzec 2017, 21:07

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ izefapa(Gość)
13 Marzec 2017, 20:55


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej