Czasopismo
OCENY-EGZAMINY-RANKINGI
Zadedykowane dyrektorowi CKE // Zofia Grudzińska
Żyjemy w epoce testów. Nie do wiary, że kiedyś-nie więcej, jak sto lat temu-nikomu nawet do głowy nie przyszło, by wartość umiejętności człowieka "mierzyć", a szczególnie by czynić to za pośrednictwem anonimowych trafień, które mogą być wynikiem ...Strategie uczenia się // Danuta Sterna
Wypróbowywanie różnych metod, obserwacja, jak one działają na uczenie się uczniów i w końcu świadome poszerzanie swojego warsztatu dydaktycznego powodują, że praca nauczyciela jest ciekawsza i bardziej satysfakcjonująca.Bycie nauczycielem staje się pasjonującą ...Kowal zawinił, cygana powiesili // rozmowa z prof dr. hab. Krzysztofem Konarzewskim
Na swoich wykładach mówię studentom m.in. o wkładzie Jurgena Habermasa we współczesną teorię pedagogiczną, a potem pytam o to na egzaminie. Czy można mi zarzucić, że nie kształcę, lecz tylko przygotowuję ich do egzaminu? Skoro bowiem egzamin sprawdza wiedzę wchodzącą w ...Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym // Bolesław Niemierko
Gdy uczeń stale otrzymuje „suche stopnie" lub ogólnikowe pochwały i nagany; podejmuje rodzaj gry o zdobywanie nagród i unikanie kary, a jakość wykonywanych czynności traci na znaczeniu. Gra nabiera rumieńcówy, gdy toczy się naforum klasy i jej stawkę jest ...Uchwycić balans, rzecz o meandrach oceniania // rozmowa z prof. dr. hab. Bolełsawem Niemierko
Badania dowodzę, że większość nauczycieli wyżej ocenia ucznia, który osięgnęł dany wynik dużym wysiłkiem, niż takiego, u którego ten wynik oznacza brak postępu. Między oceną, która jest tylko pozycją na skali punktowej, a oceną, która świadczy o rozwoju ...O niepowodzeniach z wczoraj i powodzeniach jutro // Elżbieta Binswanger-Stefańska
Nie jestem ani pedagogiem, ani teoretykiem dydaktyki. Ale jestem byłym uczniem (byłą uczennicą). Mogę więc z punktu widzenia ucznia poteoretyzować o niepowodzeniach w szkole.Tym bardziej, że w praktyce zaliczyłam niejedno.Na pytanie „skąd się biorą niepowodzenia w szkole?" ...Znaczenie wiedzy pedeutologicznej w kształceniu nauczycieli // Grzegorz Ćwiertniewicz
Pedeutologia (gr. paideutes-nauczyciel, logos-słowo) jest subdyscypliną pedagogicznązajmującą się problemami zawodu nauczycielskiego. Wincenty Okoń postrzegał ją jako „coraz wyraźniej usamodzielniający się dział pedagogiki, którego przedmiotem są zagadnienia dotyczące ...Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjnew edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań // Roman Lorens
W zawód nauczyciela, bardziej niż w jakikolwiek inny, wpisana jest konieczność stałego rozwijania i doskonalenia swoich kompetencji, zarówno merytorycznych, jak i dydaktyczno-metodycznych, a samodzielne podejmowanie i realizowanie przez nauczyciela takich działań można uznać ...Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14