Najgorsza liczba | komentarz redaktora naczelnego Witolda Kołodziejczyka
Tom Peters - jeden z najbardziej wpływowych liderów w zakresie zarządzania, twierdzi, że najgorszą liczbą, jaką zna, to liczba 26,3. Oznacza ona przeciętną ilość godzin przeznaczoną na doskonalenia. Liczba ta wynika z badań przeprowadzonych w amerykańskich organizacjach. Okazuje się, że to zaledwie 4 minuty dziennie. W takim razie, gdyby pianista, śpiewak operowy, sportowiec przeznaczali na doskonalenie swojego warsztatu tylko tyle czasu, nie mogliby zostać wielkimi artystami czy mistrzami sportu. Stąd proste pytanie, ile czasu poświęca na doskonalenie nauczyciel? Czy dążąc do rozwoju swojego warsztatu "ćwiczy" kilka godzin dziennie? Czym różni się praca nauczyciela od pracy muzyka? Jak w taki sposób nauczyciele mogą stać się ekspertami w dziedzinie uczenia się, organizacji pracy i osobistego rozwoju ucznia? Czy bez intensywnego doskonalenia własnego warsztatu mogą stać się autentycznymi specjalistami od procesów uczenia? Czy to nie jest odpowiedź na to, dlaczego nauczyciele tak trudno stają się rzeczywistymi partnerami dla rodziców, autorytetami dla swoich uczniów?
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14