Każdy może wiele dla siebie zrobić | Natalia i Krzysztof Minge
Żyjemy w szczęśliwych czasach. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu na inteligencję, pamięć, czy kreatywność patrzono jako na wrodzone umiejętności, które się posiada albo nie. Co więcej, u pewnej przedwojennej nauczycielki przedszkolnej spotkałam się nawet z podziałem na „inteligencję wrodzoną” - tę lepszą i „nabytą”, czyli zdecydowanie gorszą. Jeszcze 17 lat temu nasz los był zatem przypieczętowany. Dziś na szczęście nie jest.
Rozwój przez całe życie stał się nie tylko czymś możliwym, ale dla bardzo wielu ludzi wręcz koniecznym, a świadomość neuroplastyczności mózgu i możliwości realnego wpływania na sposób jego funkcjonowania nawet w dorosłym wieku sprawia, że coraz więcej ludzi sięga po możliwość poprawy własnego funkcjonowania wtedy, gdy nie są już dziećmi i to nawet w sytuacjach, gdy pewne możliwości edukacyjne zostały zaprzepaszczone, czy to przez otoczenie, czy to przez ich samych. Wyświechtane porównanie mózgu do mięśnia ma sporo dobrych stron. Jakkolwiek jest mocno nieprecyzyjne, rozbudza wyobraźnię, pozwala pomyśleć, że jeżeli można zacząć z sukcesami uprawiać jogę nawet po pięćdziesiątce, to i mózg można ćwiczyć w każdym wieku.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14