W jaki sposób wspomagać nauczanie? Rola neuronauk (kognitywistyki) we współczesnym procesie nauczania | Magdalena Troć-Rezaiguia
Świat w którym żyjemy zmienia się w zaskakującym tempie. Postęp techniczny, naukowy, wirtualny wymiar… Nasi uczniowie nie są tacy sami, jak ci sprzed 20 czy 30 lat. Nasze realia zmieniają się, społeczeństwo ewoluuje i usimy się do tego, jako szkoła, dostosować.
W pracy nauczyciela mamy coraz częściej do czynienia z dziećmi i młodzieżą katalogowanymi jako "trudne", "nieprzystosowane", "nieszkolne". Musimy radzić sobie z fobią szkolną I napadami paniki, które we Francji przechodzą do kategorii zjawisk może nie normalnych, ale coraz częstszych. Dysfunkcje kognitywne, dysleksja, dysortografia i inne trudności w nauczaniu, brak motywacji, agresja uczniów, to problemy, z którymi konfrontuje nas codzienna praca. Nie zawsze jesteśmy na nie przygotowani I nierzadko nie potrafimy sobie z nimi radzić, co wpływa negatywnie na atmosferę pracy w klasie i interakcje z uczniami.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14