Rozwój kompetencji społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym w obliczu kryzysu imigracyjnego w Niemczech | Katarzyna Tomasik-Abdelsamie
W październikowym „Die Welt” (23.10.2015) pisano o wielkim kryzysie czekającym placówki przedszkolne. Już wtedy ministerstwo ds. Rodziny (Bundesfamilienministerium) podało zatrważające dane dotyczące brakujących miejsc w placówkach wczesnej opieki i edukacji. Wśród nowo przybyłych 800 000 uchodźców (szacowanych wg Ministerstwa, w rzeczywistości do końca grudnia 2015 około 1 000 000), około 110 000 stanowią dzieci w wieku poniżej 6 roku życia. Oznaczało to już we wrześniu 2015 potrzebę utworzenia dodatkowych miejsc w przedszkolach dla około 68 000 dzieci. Bez przedszkoli integracja dzieci z rodzin o pochodzeniu migracyjnym jest bardzo trudna. Przedszkola niemieckie są mutlikulturowe, tak jak multikulturowe i o wiele bardziej zróżnicowane pod względem religii i obyczajowości jest społeczeństwo niemieckie. Bariery językowe, obyczajowe czy kulturowe nie ułatwiają dzieciom dobrego startu, a przede wszystkim rozwoju kompetencji społecznych, tak istotnych w dzisiejszym świecie. Są one natomiast wyzwaniem dla współczesnej pedagogiki przedszkolnej.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14