Imię i nazwisko:
Adres email:


Kształcenie wyprzedzające jako obiecujący model edukacyjny epoki smartfona | prof. Stanisław Dylak

Intensywna aktywność młodzieży w przestrzeni cyfrowej kształtuje jej pojmowanie własnej obecności i działania w szkole, w relacjach wobec siebie czy też innych grup społecznych (por. Tomaszewska, 2012; Castells, 2013; Staszkiewicz-Grabarczyk i in., 2014). Szkoła w zasadzie podejmuje intensywne próby podążania za zmianami, czasami jednak czyni to z wielkim trudem.

Tworzy się trudna do zwarcia luka międzypokoleniowa, szkoła przestaje być atrakcyjna jako źródło inspiracji dla sposobu bycia i życia młodzieży. Na początek prostym sposobem zbudowania pomostu między starszym i młodszym pokoleniem może być działanie zgodne z zasadą zadaniowej modyfikacji czynności uczeniasię, nadawanie innego sensu temu, co uczniowie już robią, co wiedzą, w jakim świecie przebywają.

 

Marzec/kwieceń 2016 - CZY EDUKACJA NADĄŻA ZA ZMIANAMI RZECZYWISTOŚCI?
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

NIK wie lepiej. Czyli kłopoty z matematyką

Marcin Karpiński 16 Maj 2019

Taksonomia pytań a aktywność uczniów w świecie cyfrowych technologii

Witold Kołodziejczyk 12 Maj 2019

Co powinien robić nauczyciel?

Jarosław Bloch 06 Maj 2019

Kariera zawodowa nauczycieli w Europie - raport EURYDICE

Redakcja portalu 04 Maj 2019

Mity i fakty na temat edukacji seksualnej z perspektywy RPO

Redakcja portalu 02 Maj 2019


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej