Kształcenie wyprzedzające jako obiecujący model edukacyjny epoki smartfona | prof. Stanisław Dylak
Intensywna aktywność młodzieży w przestrzeni cyfrowej kształtuje jej pojmowanie własnej obecności i działania w szkole, w relacjach wobec siebie czy też innych grup społecznych (por. Tomaszewska, 2012; Castells, 2013; Staszkiewicz-Grabarczyk i in., 2014). Szkoła w zasadzie podejmuje intensywne próby podążania za zmianami, czasami jednak czyni to z wielkim trudem.
Tworzy się trudna do zwarcia luka międzypokoleniowa, szkoła przestaje być atrakcyjna jako źródło inspiracji dla sposobu bycia i życia młodzieży. Na początek prostym sposobem zbudowania pomostu między starszym i młodszym pokoleniem może być działanie zgodne z zasadą zadaniowej modyfikacji czynności uczeniasię, nadawanie innego sensu temu, co uczniowie już robią, co wiedzą, w jakim świecie przebywają.
Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14