Imię i nazwisko:
Adres email:


Kształcenie wyprzedzające jako obiecujący model edukacyjny epoki smartfona | prof. Stanisław Dylak

Intensywna aktywność młodzieży w przestrzeni cyfrowej kształtuje jej pojmowanie własnej obecności i działania w szkole, w relacjach wobec siebie czy też innych grup społecznych (por. Tomaszewska, 2012; Castells, 2013; Staszkiewicz-Grabarczyk i in., 2014). Szkoła w zasadzie podejmuje intensywne próby podążania za zmianami, czasami jednak czyni to z wielkim trudem.

Tworzy się trudna do zwarcia luka międzypokoleniowa, szkoła przestaje być atrakcyjna jako źródło inspiracji dla sposobu bycia i życia młodzieży. Na początek prostym sposobem zbudowania pomostu między starszym i młodszym pokoleniem może być działanie zgodne z zasadą zadaniowej modyfikacji czynności uczeniasię, nadawanie innego sensu temu, co uczniowie już robią, co wiedzą, w jakim świecie przebywają.

 

Marzec/kwieceń 2016 - CZY EDUKACJA NADĄŻA ZA ZMIANAMI RZECZYWISTOŚCI?
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
KATEGORIE
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Uczeń z promocji? A może jednak doradztwo?

Jarosław Bloch 05 Styczeń 2018

Minister Edukacji Narodowej powołała Radę Dyrektorów Szkół Zawodowych

Redakcja portalu 05 Styczeń 2018

Emocjonalny i duchowy wymiar edukacji

Witold Kołodziejczyk 04 Styczeń 2018

O przemocy

Wojciech Wanat 03 Styczeń 2018

RPD ws. przeciwdziałania cyberprzemocy rówieśniczej

Redakcja portalu 03 Styczeń 2018


OSTATNIE KOMENTARZE

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ Paykasa Bozdurma(Gość) z: http://www.paykasabozdurmaa.com/ 16 Marzec 2017, 09:22

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ etaekus(Gość) 14 Marzec 2017, 04:36

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ edekoolorowuz(Gość) 14 Marzec 2017, 00:34

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ ogejigiof(Gość) 13 Marzec 2017, 21:07

EWALUACJA W PRACY NAUCZYCIELA METODĄ PROJEKTU - szkolenie

~ izefapa(Gość) 13 Marzec 2017, 20:55


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej