Imię i nazwisko:
Adres email:

Czasopismo





SIŁA ZESPOŁOWEGO DZIAŁANIA

Siła współzależności // komentarz redaktora naczelnego Witolda Kołodziejczyka

Funkcjonujemy w społeczeństwie na trzech poziomach. Każdy z nich pojawia się na innym etapie naszego rozwoju. Jeżeli jest on właściwy i nasz droga wzrastania rozwija się płynnie, te wszystkie trzy staja się naszym udziałem. Trochę przypomina to wspinanie się po drabinie. Stephen Covey ...

Jak w świecie egoistów tworzyć zespoły ratujące świat // Elżbieta Binswanger-Stefańska

Maj, miesiąc kwitnienia kasztanów i matur. Kim zostaną dzisiejsi maturzyści? Co wynieśli z wielu lat nauki? Jakie studia, jakie zawody wybiorą? Które wybory będą trafne, a które nie? Kto awansuje, a kto zostanie trybikiem korpo? Kto będzie dbał o wymiar etyczny swojej ...

Zaniechany potencjał technologii. Esej o wędrówkach TIK po obrzeżach edukacji // Stanisław Dylak

W moim mniemaniu podstawowy problem związany z technologią cyfrową (choć nie tylko z cyfrową) związany jest z niedoszacowaniem szans na wspieranie długofalowego rozwoju człowieka – a to głównie dla czynienia nas lepszymi dla innych oraz bardziej wymagającymi wobec ...

Społeczeństwo kulturowe wykształcone a społeczeństwo ponowoczesne. Rozważania teoretyczne // Mariusz Domański

Od blisko dwóch stuleci filozofowie nie potrafią wyjaśnić w sposób wyczerpujący znaczenia kultury, jako czynnika sprzyjającego powstawaniu więzi społecznych wszelkiego typu. W rzeczywistości jest ona dokładnym odzwierciedleniem otaczającej nas rzeczywistości, pojmowanej w ...

Żeby ludzie zechcieli współpracować ... Rozmowa z prof. dr hab. Anną Wiłkomirską // Rafał Zalcman

Z danych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wynika, iż w kraju działa ponad 4,5 tys. kierunków pedagogicznych. Liczba wydaje się zawrotna. Czy – w Pani opinii – kształcimy zbyt wielu nauczycieli? Problem jest wieloaspektowy. Trzeba by się zastanowić - kto miałby ...

Każdy uczeń zasługuje na mistrza. W poszukiwaniu satysfakcji z pracy pedagogicznej // Zdzisław Hofman

Ciągle nie mogę się nadziwić czemu w naszych szkołach tak trudno osiągnąć poczucie satysfakcji? Jak to się dzieje, że niewiele osób szkoła cieszy, daje poczucie zadowolenia? Uczniowie i ich rodzice często słyszą: „stać cię na więcej”, „niech Pani go ...

Dorośli uniemożliwiają dzieciom rozwijanie umiejętności prospołecznych // Natalia i Krzysztof Minge

Od wielu lat żyjemy w przekonaniu, że współdziałanie jest istotne i należy do najważniejszych kompetencji, jakich powinna nauczać szkoła. Opracowywane są programy, specjalne zajęcia, projekty mające dzieci skłaniać do współpracy, tworzyć z nich grupę zamiast zespołu ...

Strategie formułowania poleceń oraz kształtowania zachowań dzieci // Linda Reddy

Badania dowodzą istnienia związku między wykorzystaniem przez nauczycieli pozytywnych strategii formułowania poleceń i strategii kształtowania zachowań dziećmi w klasie, a sukcesem w nauce i występowaniem pożądanych zachowań u dzieci w wieku szkolnym (np. Leflot, van Lier, Onghena i ...

Chór - zespół nie tylko muzyczny. Od rozważań filozoficznych do praktyki // Łukasz Benedykt Bilski

Praca z chórem jest wydarzeniem wielowymiarowym. To, z czym zazwyczaj słuchacz spotyka się podczas występu czy też czynności liturgicznych nie jest owocem chwili, lecz ciężkiej pracy w czasie wielogodzinnych prób. Znacząca wydaje się tu być osoba dyrygenta, która nie ...

Wolność, przyszłość, czyste powietrze, przyjaciele, przestrzeń // Iwona Siwek-Front

Obraz „Uhuru” namalowałam po powrocie z Kenii w 2014 roku (uhuru w swahili znaczy wolność). Jest to portret Susan, pięknej Kenijki – córki Masaja, która jest narzeczoną Dana, chłopca z biednej wioski Bungoma. Przyszły teść zażyczył sobie za córkę ...

Budowanie wzajemnego zaufania w kontaktach z jednostkami i grupami // Paul Dix

Zbudowanie wzajemnego zaufania w relacjach między uczniami i między uczniami, a nauczycielami jest zdaniem trudnym, ale nie niemożliwym. Klasa, w której uczniowie ufają sobie nawzajem, jest miejscem, gdzie można podejmować ryzyko i głośno dzielić się własnymi myślami. Maleje ...

Nauczyciel wobec konfliktów szkolnych // Paulina Hawrylewicz-Kowalska

W codziennej pracy nauczyciel staje przed trudnym zadaniem rozwiązywania konfliktów uczniowskich. Są one niejednokrotnie konsekwencją napięć powodowanych rozmaitymi sytuacjami.  

Zespołowość jako cecha młodzieżowych grup subkulturowych // Ewa Sowa-Behtane

Słownik języka polskiego definiuje zespół jako „grupę ludzi wspólnie pracujących lub robiących coś w jakiejś dziedzinie. Zespołowość natomiast oznacza wytwarzanie poczucia jedności w grupach. Według R. Browna „o grupie mówimy wówczas, kiedy dwie ...

Uczeń jako osoba. Personalizm, czyli antropologiczno-filozoficzna koncepcja człowieka // Patrycja Maria Woźniak

Sens edukacji zawiera się w poszukiwaniu prawdziwych celów i dróg ich realizacji. Fundamentalnym celem jest przede wszystkim dobro młodego człowieka, działanie na rzecz tego, by bardziej realizować człowieczeństwo. Wyznacznikiem człowieczeństwa jest m. in. zgodność ...
Maj/czerwiec 2016
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej