Czasopismo
SIŁA ZESPOŁOWEGO DZIAŁANIA
Siła współzależności // komentarz redaktora naczelnego Witolda Kołodziejczyka
Funkcjonujemy w społeczeństwie na trzech poziomach. Każdy z nich pojawia się na innym etapie naszego rozwoju. Jeżeli jest on właściwy i nasz droga wzrastania rozwija się płynnie, te wszystkie trzy staja się naszym udziałem. Trochę przypomina to wspinanie się po drabinie. Stephen Covey ...Jak w świecie egoistów tworzyć zespoły ratujące świat // Elżbieta Binswanger-Stefańska
Maj, miesiąc kwitnienia kasztanów i matur. Kim zostaną dzisiejsi maturzyści? Co wynieśli z wielu lat nauki? Jakie studia, jakie zawody wybiorą? Które wybory będą trafne, a które nie? Kto awansuje, a kto zostanie trybikiem korpo? Kto będzie dbał o wymiar etyczny swojej ...Zaniechany potencjał technologii. Esej o wędrówkach TIK po obrzeżach edukacji // Stanisław Dylak
W moim mniemaniu podstawowy problem związany z technologią cyfrową (choć nie tylko z cyfrową) związany jest z niedoszacowaniem szans na wspieranie długofalowego rozwoju człowieka – a to głównie dla czynienia nas lepszymi dla innych oraz bardziej wymagającymi wobec ...Społeczeństwo kulturowe wykształcone a społeczeństwo ponowoczesne. Rozważania teoretyczne // Mariusz Domański
Od blisko dwóch stuleci filozofowie nie potrafią wyjaśnić w sposób wyczerpujący znaczenia kultury, jako czynnika sprzyjającego powstawaniu więzi społecznych wszelkiego typu. W rzeczywistości jest ona dokładnym odzwierciedleniem otaczającej nas rzeczywistości, pojmowanej w ...Żeby ludzie zechcieli współpracować ... Rozmowa z prof. dr hab. Anną Wiłkomirską // Rafał Zalcman
Z danych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wynika, iż w kraju działa ponad 4,5 tys. kierunków pedagogicznych. Liczba wydaje się zawrotna. Czy – w Pani opinii – kształcimy zbyt wielu nauczycieli? Problem jest wieloaspektowy. Trzeba by się zastanowić - kto miałby ...Każdy uczeń zasługuje na mistrza. W poszukiwaniu satysfakcji z pracy pedagogicznej // Zdzisław Hofman
Ciągle nie mogę się nadziwić czemu w naszych szkołach tak trudno osiągnąć poczucie satysfakcji? Jak to się dzieje, że niewiele osób szkoła cieszy, daje poczucie zadowolenia? Uczniowie i ich rodzice często słyszą: „stać cię na więcej”, „niech Pani go ...Dorośli uniemożliwiają dzieciom rozwijanie umiejętności prospołecznych // Natalia i Krzysztof Minge
Od wielu lat żyjemy w przekonaniu, że współdziałanie jest istotne i należy do najważniejszych kompetencji, jakich powinna nauczać szkoła. Opracowywane są programy, specjalne zajęcia, projekty mające dzieci skłaniać do współpracy, tworzyć z nich grupę zamiast zespołu ...Strategie formułowania poleceń oraz kształtowania zachowań dzieci // Linda Reddy
Badania dowodzą istnienia związku między wykorzystaniem przez nauczycieli pozytywnych strategii formułowania poleceń i strategii kształtowania zachowań dziećmi w klasie, a sukcesem w nauce i występowaniem pożądanych zachowań u dzieci w wieku szkolnym (np. Leflot, van Lier, Onghena i ...Chór - zespół nie tylko muzyczny. Od rozważań filozoficznych do praktyki // Łukasz Benedykt Bilski
Praca z chórem jest wydarzeniem wielowymiarowym. To, z czym zazwyczaj słuchacz spotyka się podczas występu czy też czynności liturgicznych nie jest owocem chwili, lecz ciężkiej pracy w czasie wielogodzinnych prób. Znacząca wydaje się tu być osoba dyrygenta, która nie ...Wolność, przyszłość, czyste powietrze, przyjaciele, przestrzeń // Iwona Siwek-Front
Obraz „Uhuru” namalowałam po powrocie z Kenii w 2014 roku (uhuru w swahili znaczy wolność). Jest to portret Susan, pięknej Kenijki – córki Masaja, która jest narzeczoną Dana, chłopca z biednej wioski Bungoma. Przyszły teść zażyczył sobie za córkę ...Budowanie wzajemnego zaufania w kontaktach z jednostkami i grupami // Paul Dix
Zbudowanie wzajemnego zaufania w relacjach między uczniami i między uczniami, a nauczycielami jest zdaniem trudnym, ale nie niemożliwym. Klasa, w której uczniowie ufają sobie nawzajem, jest miejscem, gdzie można podejmować ryzyko i głośno dzielić się własnymi myślami. Maleje ...Nauczyciel wobec konfliktów szkolnych // Paulina Hawrylewicz-Kowalska
W codziennej pracy nauczyciel staje przed trudnym zadaniem rozwiązywania konfliktów uczniowskich. Są one niejednokrotnie konsekwencją napięć powodowanych rozmaitymi sytuacjami.Zespołowość jako cecha młodzieżowych grup subkulturowych // Ewa Sowa-Behtane
Słownik języka polskiego definiuje zespół jako „grupę ludzi wspólnie pracujących lub robiących coś w jakiejś dziedzinie. Zespołowość natomiast oznacza wytwarzanie poczucia jedności w grupach. Według R. Browna „o grupie mówimy wówczas, kiedy dwie ...Uczeń jako osoba. Personalizm, czyli antropologiczno-filozoficzna koncepcja człowieka // Patrycja Maria Woźniak
Sens edukacji zawiera się w poszukiwaniu prawdziwych celów i dróg ich realizacji. Fundamentalnym celem jest przede wszystkim dobro młodego człowieka, działanie na rzecz tego, by bardziej realizować człowieczeństwo. Wyznacznikiem człowieczeństwa jest m. in. zgodność ...Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14