Imię i nazwisko:
Adres email:

Czasopismo





Inni - znaczy błogosławieni

Inność,  która charakteryzuje nas, jest największą tajemnicą człowieczego losu. Każdy z nas ma swój własny repertuar zachowań, zbudowany po części z naśladowania ludzi nas wychowujących, a po części z osobniczych predyspozycji i możliwości najważniejszego ...

Kształcenie dzieci lekko upośledzonych umysłowo

Szkoły specjalne są placówkami przeznaczonymi dla dzieci, które z powodu różnorodnych odchyleń od normy psychofizycznej nie uczęszczają do szkół masowych. Jednym z rodzajów takich szkół są placówki dla dzieci lekko upośledzonych ...

Niepełnosprawni w systemie oświatowym UE

Jednym z najważniejszych zadań, przed którymi stoi obecnie szkolnictwo Unii Europejskiej, jest pomoc uczniom niepełnosprawnym fizycznie i umysłowo. Bardzo popularna stała się w ostatnich latach idea szkół integracyjnych, gdzie w sposób zupełnie naturalny następuje ...

Dbajmy o integrację

Szkolnictwo integracyjne jest najskuteczniejszym środkiem budowania solidarności między dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ich rówieśnikami, dlatego też o ten rodzaj edukacji powinniśmy szczególnie dbać i wspierać już istniejące tego rodzaju placówki.

Razem w naszej szkole

Klasy integracyjne w naszym Gimnazjum nr 9 w Bielsku-Białej przy ulicy Sterniczej 4 powołaliśmy w roku szkolnym 2000-2001. Przyświecała nam chęć kształtowanie pozytywnych więzi społecznych między dziećmi pełnosprawnymi a niepełnosprawnymi, a dzieciom kalekim stworzenia dogodnych ...

Obcowanie w grupie

Walorami wychowawczymi pracy w grupie jest niewątpliwie rozwijanie poczucia wspólnoty i współdziałania z zespołem, co przeciwdziała rozwojowi egoistycznych i egocentrycznych skłonności kształtujących się pod wpływem współzawodnictwa indywidualnego. Należy ...

Szkolne grupy wsparcia

Program „Szkolne grupy wsparcia” jest skierowany do społeczności szkolnej, w której uczą się dzieci sprawne z niepełnosprawnymi. Funkcjonuje w obrębie czterech połączonych podmiotów oddziaływań: rodziny dziecka niepełnosprawnego, grupy wsparcia ...

Jak pomóc niepełnosprawnemu dziecku?

Wiadomość o anomalii rozwojowej dziecka wywołuje u rodziców cały splot negatywnych odczuć: rozczarowanie, smutek, poczucie winy, osamotnienie lub chęć ucieczki od rzeczywistości. Wszystko to odciska się niekorzystnie na życiu rodzinnym, zawodowym i społecznym jednostek. Jak ...

Mimowolne moczenie się dzieci

Zjawisko mimowolnego moczenia się dzieci występuje powyżej piątego roku życia, częściej u chłopców. U większości dzieci moczenie się ustępuje samoistnie; w szczególnych przypadkach, zaniedbane, może być przyczyną poważnych problemów zdrowotnych i wychowawczych.

Społeczna psychologia rozwoju

O tym, jak ważny jest to aspekt wychowania, może świadczyć pojawienie się odrębnej dziedziny, jaką jest psychologia wychowania (Brzezińska 2000). Według niej interwencja wychowawcza stymuluje rozwój i jest równie ważna jak czynniki biologiczne. Głównym partnerem ...

Kształtowanie typów i cech osobowości dzieci w wieku przedszkolnym

Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole jest trudnym, długotrwałym i ważnym procesem. Od niego bowiem zależy osiągnięcie przez jednostkę określonych kompetencji umożliwiających późniejsze funkcjonowanie w grupie rówieśniczej i podjęcie roli ucznia.

Rozwijania koordynacji motorycznej

Jednym z problemów współczesnej szkoły jest rozpoznawanie i usuwanie przyczyn trudności w uczeniu się. Duży procent dzieci nie tylko w klasach młodszych szkoły podstawowej (I-III), ale i w klasach starszych (IV-VI) ma trudności w czytaniu i pisaniu.

Wychowanie estetyczne w przedszkolu

Jednym z celów pracy z dziećmi w przedszkolach jest umożliwienie im aktywnego poznawania świata zgodnie z ich potrzebami, zainteresowaniami i dążeniami. W poznawaniu powinny uczestniczyć wszystkie zmysły, jakimi dysponuje człowiek.

W klubie

Z moich obserwacji wynika, że demoralizacją są przede wszystkim zagrożone dzieci z rodzin mieszkających w bardzo skromnych warunkach, w dość dużym oddaleniu od szkoły oraz dzieci mieszkańców hoteli pracowniczych.

Dekalog dialogu w białoruskiej szkole

Czy w szkole jako instytucji prawdziwy dialog jest możliwy? Przecież każda instytucja to sformalizowana struktura rządząca się określonymi prawami, regułami, procedurami, mająca swój porządek i hierarchię, zadania i cele.
Styczeń 2005
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej