Imię i nazwisko:
Adres email:

Czasopismo





Kto powie, co dobre, a co złe?

Społeczna debata o zasadach i skutkach reformy oświaty w Polsce trwa i będzie trwać, gdyż jest to dopiero początek zmian zaplanowanych na wiele lat. Wypowiadają się więc specjaliści teoretycy i praktycy, publicyści i ludzie dalecy od pedagogiki. Jednym słowem, każdy może mieć swoje ...

Nowy model edukacji wczesnoszkolnej

Zdaniem psychologów wiek wczesnoszkolny jest okresem kształtowania się osobowości dziecka, jego podatności na oddziaływania wychowawcze oraz wzmożonej ciekawości poznawczej. Dlatego we wszystkich współczesnych systemach szkolnych cykl nauki początkowej został wyraźnie ...

Patrz i słuchaj - jesteś przedszkolakiem!

Z wielkim zainteresowaniem przeczytałam opublikowaną w "Problemach opiekuńczo-wychowawczych" rozmowę z Marią Dudzikową pod tytułem "Nikt z nami nie rozmawia, każdy do nas mówi" na temat przyczyn przestępczości wśród nieletnich. Pani profesor ...

Program językowy w szkołach Montessori

Trzyletni program językowy dla klas początkowych w szkołach Montessori przewiduje, że dziecko w wieku sześciu lat powinno jasno wyrażać swoje myśli, doskonale się porozumiewać z otoczeniem, płynnie czytać, jego pismo ma być ładne i unikatowe, a pisemnie formułowane zdania nosić ...

Perspektywy pedagogiki społecznej

Edukacja staje dziś w obliczu konieczności sprostania potrzebom pluralistycznego społeczeństwa o przeciwstawnych nieraz interesach poszczególnych podmiotów. Wymaga to łączenia postaw otwartych na przyjęcie "innego", a jednocześnie - krytycznych wobec wielości ...

Dlaczego boimy się wartości w wychowaniu?

Istnienie, a nawet konieczność istnienia wartości w wychowaniu nie jest już dziś podważana ani w Polsce, ani na świecie, jak było jeszcze kilkanaście lat temu. Słowo wartość występuje zarówno w wielu tytułach prac o wychowaniu, jak i w programach wychowawczych. Skąd więc ...

Zreformować wychowanie

Reforma oświaty zawiera ważny postulat: zwrócenie uwagi na ucznia jako osobę, która potrzebuje zrozumienia, serdeczności oraz poszanowania indywidualności.

Rodzina kształtuje osobowość dziecka

Aspiracje są czynnikiem silnie i długofalowo oddziałującym na zachowania człowieka, współdecydującym o jego planach życiowych, bliższych i dalszych zamierzeniach. Jednym z najważniejszych etapów realizacji planów życiowych człowieka jest wykształcenie. Ono bowiem ...

Umiejętności wychowawczych nie da się wyćwiczyć

Podstawową umiejętnością, dzięki której nauczyciel może poprawić jakość relacji łączącej go i ucznia jest zdolność nawiązywania i podtrzymywania kontaktu.

Edukacja obronna młodzieży

Celem eksperymentu ma być pozyskanie młodszych specjalistów do każdego z rodzajów sił zbrojnych, oraz stworzenie narzędzia systemowego rozwiązującego problem pozyskiwania specjalistycznych kadr w deficytowych specjalnościach wojskowych.

Tematyka regionalna na lekcjach

Zagadnienia te można omawiać nie tylko na lekcjach historii; uważam, że nauczyciele różnych przedmiotów mogą rozbudzać zainteresowania uczniów regionem, jego historią i kulturą.

Kochać to, co bliskie

Bogactwo i różnorodność śląskiego folkloru sprawiają, iż opracowując roczny plan pracy, szczególną uwagę zwracamy na rozwijanie zainteresowań dzieci pięknem i różnorodnością naszego regionu, pogłębianie wartości społecznych, poznawanie najbliższych okolic ...

Wypracowanie szkolne - szansą do wykorzystania

Odpowiednio sprecyzowany temat wypracowania może dostarczyć niezmiernie cennych informacji na temat ucznia; może być bardzo pomocny w badaniach opinii młodzieży, jej postaw, przekonań, zainteresowań, motywów działania, ideałów, cech charakteru.

Rekreacja fizyczna w rodzinie

Przemiany społeczne zachodzące w świecie i u nas powodują zmiany w stylu życia: wzrasta znaczenie troski o zdrowie własne, rodziny i środowiska, w którym żyjemy. Realizuje się to przez aktywność fizyczną, turystykę i wychowanie ekologiczne.

Kilka uwag o tworzeniu planu dydaktyczno-wychowawczego

W szkole jako instytucji kształcenia, wychowania i opieki praca musi podlegać planowaniu. Wynika to z faktu, iż powinna ona zapewnić odpowiednie warunki do intelektualnego rozwoju każdego ucznia, a także z wymogów administracji szkolnej i nadzoru pedagogicznego.

Polskie tradycje opieki nad dzieckiem

Przełom XIX i XX wieku w dorobku myśli i praktyki opiekuńczo-wychowawczej był okresem poszukiwania skutecznych metod w wychowaniu "dzieci niczyich", jak wówczas określano opuszczone, osierocone i zaniedbane moralnie jednostki. Chciałbym przypomnieć osiągnięcia ...
Luty 2000
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej