Czasopismo
Nauczycieli pozyskamy dobrymi programami. Rozmowa z wiceministrem edukacji Ireną Dzierzgowską
Zmiana struktury szkolnej z dwu na trzyszczeblową jest głęboko przemyślana. Chodzi o działanie na rzecz modernizacji i europeizacji Polski przez podniesienie poziomu wykształcenia i zasypanie przepaści edukacyjnej między miastem a wsią. Trójszczeblowa szkoła istnieje w 164 ...Nowe programy, nowe podręczniki. Rozmowa z prezesem WSiP S.A. Andrzejem Chrzanowskim
Niepodobna już kontynuować tego dziewiętnastowiecznego stylu nauczania encyklopedycznego, opartego na przekonaniu, że szkoła powszechna ma przekazać młodemu człowiekowi w pigułce całą wiedzę ze wszystkich przedmiotów i zapoznać go z możliwie wieloma zagadnieniami.Minister odpowiada na pytania
Radio BIS jedno z wydań cyklicznej audycji (soboty godz.10.00-11.00) na temat reformy oświaty poświęciło warunkom wdrażania nowego ustroju szkolnego. Publikujemy odpowiedzi ministra edukacji Mirosława Handkego na pytania zgromadzonych w studiu działaczy oświaty; audycję prowadziła red. ...Nowa wizja polskiej edukacji
Dlaczego reforma oświaty stała się koniecznością? Bo znaleźliśmy się w punkcie, w którym utrzymywanie dotychczasowej formuły szkolnictwa przestało mieć sens i to z kilku znanych powodów.Wielostronność w edukacji integralnej
Rezultatem kształcenia ma być wielostronnie rozwinięta osobowość. Czy określenie wielostronnie to to samo, co wszechstronnie?Remanent reformowania oświaty w III RP
Reformowanie oświaty zostało zapoczątkowane pod wpływem radykalnej zmiany ustroju społeczno-politycznego Polski, osiągając w kolejnych fazach transformacji ustrojowej i społecznej lat 1989-1999 różne stadia rozwoju i wdrożeń.Reformowanie a ocenianie nauczycieli
Społeczeństwo, a szczególnie środowisko nauczycielskie, z uwagą obserwuje działanie władz zmierzające do przełomowych zmian w edukacji. Są one niezbędne, gdyż nasze warunki zmieniają się dynamicznie, a to pociąga za sobą konieczność dokonywania reform.Osobowość nauczyciela wychowawcy
Wychowawca, któremu brak odpowiedzialności, w którego zachowaniu jest więcej złego niż dobrego, powinien zrezygnować z zawodu, bo straty, jakie może spowodować, będą nie do odrobienia.Wąski profesjonalizm nauczycieli
Badania pedeutologiczne[1] wskazują, że cenione przez nauczycieli wartości, przyjęte cele życiowe oraz preferowane zasady etyczne pozostają w ścisłym związku z nauczycielskimi powinnościami i stanowią o ich istocie.Oczekiwania uczniów wobec szkoły
Oczekiwania odgrywają dużą rolę w życiu człowieka; pełnią funkcję normatywną, powodując dążenie do określonych celów. W moich analizach chcę się skupić na oczekiwaniach konkretnej grupy wiekowej: uczniów kończących szkołę podstawową.Edukacyjny kontekst pracy
Zdaniem Jana Pawła II praca stanowi podstawowy wymiar bytowania człowieka na ziemi. Na każdym ciąży obowiązek pracy, ale jej personalistyczna koncepcja znajduje się w opozycji do przymusu pracy - jest on szczególnie groźny tam, gdzie została zlikwidowana własność prywatna.Reforma oświaty w wydaniu brytyjskim
We wszystkich krajach Unii Europejskiej edukacja podlega obecnie reformom. Wyniki ich analiz i raporty stale opracowuje Komisja Europejska w Brukseli. Świadczą one o wzrastającym zapotrzebowaniu na wymianę doświadczeń, potrzebie porównywania zarówno wyników stosowanych ...Poszukiwanie efektywnego modelu kształcenia
Ewaluacja systemów edukacyjnych funkcjonujących w różnych krajach, oparta na rozmaitych metodach, ma na celu dostarczenie odpowiedzi na pytanie, dlaczego niektóre kraje kształcą lepiej swoje dzieci i młodzież?Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"
Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022
Redakcja portalu 23 Sierpień 2021
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci
Redakcja portalu 12 Sierpień 2021
Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana
~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21
Ku reformie szkół średnich - część I
~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15
"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"
~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14