Imię i nazwisko:
Adres email:

Czasopismo





Misja edukacji elementarnej

Człowiek uczy się w każdej sytuacji, której doświadcza. Skupiony na tym, co robi, zaangażowany emocjonalnie, często nie zdaje sobie sprawy z tego, że mimochodem zdobywa wiele informacji, których potem korzysta przez całe życie.

Dojrzałość szkoły

W rozważaniach o progu szkolnym należy przenieść punkt ciężkości z dojrzałości szkolnej na dojrzałość samej szkoły. Tę dojrzałość szkoły można określić jako osiągnięcie przez szkołę takiego poziomu wrażliwości na dziecko, jaki stanowi o modyfikacji, kierunku i dynamice ...

O co chodzi w nauczaniu początkowym?

Kolokwialna forma tytułowego pytania nie ma na celu prowokowania ani też trywializowania problematyki związanej z wczesna edukacja.

Integracja treści kształcenia

Za wprowadzenie do artykułu niech posłuży opis sytuacji, która zdarzyła się w klasach początkowych jednej z warszawskich szkół podstawowych. Większość nauczycielek uczących w tych klasach respektowała dość ścisły podział treści nauczania na poszczególne ...

Uczyć inaczej!

Spróbujmy sobie wyobrazić salę lekcyjną w przeciętnej polskiej szkole podstawowej. Dość często znajdziemy w niej przytwierdzone do ścian obrazki wycięte z kalendarzy lub kolorowych pism, przypadkowo wybrane plansze poglądowe, które wcześniej leżały na szafie, a teraz ...

Edukacja początkowa w krajach Unii Europejskiej

Podejmowane przez kraje Unii Europejskiej inicjatywy edukacyjne i reformy oświatowe to przejaw starań każdego z nich o wspólną przyszłość. Wśród nich coraz większego znaczenia nabiera przygotowanie dzieci do wejścia w świat ludzi dorosłych.

Efektywność edukacji początkowej. Francja

Badania osiągnięć szkolnych uczniów na różnych poziomach edukacji są systematycznie prowadzone od kilku lat we Francji. Ostatnio zrealizowany cykl badań obejmuje dzieci w wieku 8 lat kończące edukację elementarna oraz dzieci w wieku 11 lat - pierwszy rok nauki w szkole ...

Nauka czytania przez czytanie, a pisania przez pisanie

Język jest skończonym zbiorem symboli prozodycznych (rytmu, melodii, akcentu), fonologicznych (fonemów), morfologicznych (morfemów), składniowych i leksykalnych, a także układem zasad gramatycznych, według których z wymienionych symboli buduje się tekst i go odczytuje.

Czytanie krytyczno-twórcze

Dziecko, ucząc się w szkole, zdobywa stopniowo umiejętność rozpoznawania słów, wzbogaca zasób słownictwa i pojęć oraz wykształca zdolność rozumienia myśli.

Czytanie globalne, czyli sojusz metod

W Polsce analityczne metody czytania są mało rozpowszechnione. Uważa się, że jest to rodzaj percepcji odpowiedni dla języków niefleksyjnych (np. angielskiego), w których pisownia bardzo się różni od wymowy.
Luty 1998
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej