Imię i nazwisko:
Adres email:

Czasopismo





Czy nauczyciel może nie być twórczy?

Kierunek i zakres tego namysłu postanowiłam wyznaczyć zawartym w tytule pytaniem, zakładając, że odpowiedź w pewnym sensie dostarczy argumentów o przydatności epistemologii refleksyjnej praktyki w analizie pracy nauczyciela, a tym samym w określaniu praktyki jego kształcenia.

Po co nauczyciele pytają uczniów?

We wszystkich dyskusjach na temat szkoły, wcześniej czy później przedmiotem rozważań staje się nauczyciel. Choć bez wątpienia nie on jeden decyduje o jakości kształcenia dzieci i młodzieży, jednakże to od nauczyciela i jego profesjonalizmu zależy sposób interpretacji ...

Władztwo pedagogiczne w ponowoczesnym świecie

Szkoła jest instytucją, w której zgodnie z jej strukturą organizacyjną można wyróżnić osoby mające władzę (dyrekcja, nauczyciel, administracja) oraz osoby jej podlegające (niektórzy nauczyciele, uczniowie, rodzice, niektórzy pracownicy administracji). Władza ...

Znieważony obraz nauczyciela

Wykształcenie współczesnego nauczyciela w Polsce jest porównywalne z wykształceniem nauczyciela każdego europejskiego kraju. Być może, niektórzy będą w to powątpiewać, nosząc w sobie kompleks prowincjonalizmu, wynikający z nieznajomości tamtych krajów, ale ...

Motywy wyboru zawodu

Wincenty Okoń twierdzi, że nauczyciel rozpoczynając pracę jest tylko kandydatem na nauczyciela, a nauczycielem staje się wówczas, gdy spełni oczekiwania środowiska szkolnego. Wybór zawodu nauczyciela jest zarazem wyborem miejsca pracy, technologii pracy, postawy moralnej i ...

Spór o katalog cech dobrego nauczyciela

Próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie: dlaczego ktoś jest dobrym, a inny złym nauczycielem i co zrobić, aby tych dobrych było jak najwięcej. Przeprowadzone przez autora badania ujawniły cechy nauczyciela, które są oczekiwane społecznie.

Potrzeba innej szkoły, innych nauczycieli

Powtarzają się dyżurne tematy: przeładowane programy nauczania, niekonsekwentnie nowelizowane kanony lektur szkolnych, niepotrzebnie stresujący zarówno uczniów, jak i nauczycieli system oceniania i promocji, sformalizowane, sztywne stosunki między dorosłymi a ich wychowankami - ...

Z życia STO: Widziane z Zarządu Głównego

Październikowe posiedzenie członków Zarządu Głównego STO było poświęcone organizacji i określeniu zadań Biura Zarządu Głównego. W tej sprawie Zarząd powziął odpowiednią uchwałę, którą przekazano wszystkim kołom i szkołom STO.

Bogaty program obchodów 10-lecia STO

Gdy numer ten dotrze do Czytelników, kilka przedsięwzięć z obchodów 10-lecia Społecznego Towarzystwa Oświatowego będzie już za nami. Spotkanie dyrektorów i prezesów kół STO w Krynicy w połowie listopada ub.r. potwierdziło zamiar wykorzystania rocznicy do ...
Styczeń 1997
REKLAMA
SPOŁECZNOŚĆ
NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Warszawska Liga Debatancka dla Szkół Podstawowych - trwa przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej edycji

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

Trwa II. edycja konkursu "Pasjonująca lekcja religii"

Redakcja portalu 29 Czerwiec 2022

#UOKiKtestuje - tornistry

Redakcja portalu 23 Sierpień 2021

"Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej lekturą jubileuszowej, dziesiątej odsłony Narodowego Czytania.

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021

RPO krytycznie o rządowym projekcie odpowiedzialności karnej dyrektorów szkół i placówek dla dzieci

Redakcja portalu 12 Sierpień 2021


OSTATNIE KOMENTARZE

Wychowanie w szkole, czyli naprawdę dobra zmiana

~ Staszek(Gość) z: http://www.parental.pl/ 03 Listopad 2016, 13:21

Ku reformie szkół średnich - część I

~ Blanka(Gość) z: http://www.kwadransakademicki.pl/ 03 Listopad 2016, 13:18

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:15

"Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie"

~ Gość 03 Listopad 2016, 13:14

Presja rodziców na dzieci - Wykład Margret Rasfeld

03 Listopad 2016, 13:09


Powrót do góry
logo_unii_europejskiej